dinsdag 8 mei 2012

Appelmoes

Hallo,

Ik heb vanmorgen lekkere appelmoes gemaakt. Er lagen wat net iets te zachte tot wat gerimpelde appels in de koelkast. Om die zo nog op te eten zijn ze eigenlijk te zacht naar mijn smaak.
Een simpele en lekkere oplossing  is dan appelmoes maken.
Alle appeltjes schillen en in stukjes snijden, in een pan, goed roeren, suiker erbij, even pureren met de staafmixer, heet in de potjes scheppen, deksel erop (kijk uit voor de vingers potjes worden heel heet) en klaar!!!
Mijn zoon is weer helemaal blij want hij is dol op mijn zelfgemaakte appelmoes!

 

Dit is dus niet de eerste keer dat ik appelmoes maakk, maar wel dat ik de moes in potjes deed.
Ik heb namelijk ergens gelezen (weet niet meer waar) dat als je de hete moes in een goed schoongemaakt potje doe, deze ook langer te bewaren is. Als ze afgekoeld zijn bewaar ik ze maar in de koelkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten