zaterdag 17 maart 2012

Pompoensoep

Goedemorgen allemaal!!
Vandaag ga ik pompoensoep maken. Ik gebruik hiervoor een flespompoen.
Ik heb wel eens vaker pompoensoep gemaakt maar nog nooit van een flespompoen
De ingredienten van de soep zijn:

1 flespompoen in blokjes
3 aardappels (niet te groot) in blokjes
1 ui kleingesneden
2 teentjes knoflook
boter of olijfolie
bouillon (ik heb kruidenbouillon genomen maar kippenbouillon kan ook)
pijnboompitten
crême fraisch

Het uitje fruiten in beetje boter, knoflook erbij
dan de blokjes aardappel en pompoen erbij
de bouillon toevoegen en gaar laten koken
even pureren met staafmixer
(je kan er een beetje madeira doordoen maar dat ben ik vergeten te kopen)
crême fraische erdoor roeren

Serveer de soep in een bord met wat pijnboompitten

Smakelijk eten!!

1 opmerking:

  1. Dat is zeker leuk, als je zelf jam maakt! Dan kun je bijvoorbeeld ook rood spuiten! Succes!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen