dinsdag 4 december 2012

Vilten hartje

Ik heb vanochtend een leuk vilten hartje gemaakt. Een witte met een zilver randje.
Ik vind het nog een beetje kaal dus eens kijken wat ik er nog op plak. Het is helemaal niet moeilijk om te maken.

je hebt nodig:

vilt ( in elke gewenste kleur)
zilverdraad
schaar
malletje van een hart
naald
klein beetje vulmateriaal (ik heb poppenvulling gebruikt)
textiel lijm
stukje lint

leg de mal op het vilt, deze omtekenen en uitknippen, doe dit twee keer
leg dan beide harten op elkaar
knip een stukje lint af (om het hartje aan op te hangen) en leg dit dubbel aan de bovenkant van het hart
smeer een beetje textiellijm bijna aan de rand van het hart, ook waar het lint zit en plak het hart dicht laat een kleine opening open om het hart te vullen met vulsel
(ik heb maar een klein beetje vulsel gebruikt)
daan neem je de naald en het zilverdraad en naai netjes om het hart heen
gebruik de festonsteek



En klaar is je hartje!

1 opmerking:

  1. Leuk! Laat je jouw resultaat gauw zien, ik vind het altijd leuk om ideeen van anderen te zien. Werkt inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen