woensdag 28 november 2012

prinses op de erwt

Toen mijn oudste dochter nog een baby was (alweer 9 jaar geleden) was ik vaak op zoek naar leuke spulletjes voor haar kamertje. In een kinderwinkel zag ik toen hele leuke geschilderde schilderijtjes hangen. Dat leek me leuk totdat ik er ééntje zag die van stof was gemaakt. Niet van vilt want die zag je toen ook veel. Deze vond ik helemaal geweldig. Helaas was het een beetje te duur voor mijn budget dus besloot ik er zelf één te maken van een sprookje "De prinses op de erwt" Een canvas doek gekocht, de achtergrond beschilderd, allerlei stofjes, lintjes, vilt, kraaltjes enz opgezocht en dit was het resultaat.



Hij hangt inmiddels na een verhuizing nog steeds op haar kamertje!

Het plan was om ook nog "Doornroosje" te maken maar dat is er helaas nooit van gekomen.

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk idee!
    Als ik jou was zou ik toch eens aan dat doornroosjes gaan beginnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja eigenlijk wel he? Misschien in de kerstvakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen