zaterdag 13 oktober 2012

Heerlijk Zaterdag!!

Daar ben ik weer eens een keertje.
Ik ben op het moment best druk met vanalles en niets en heb weinig tijd om te Bloggen.

Afgelopen woensdag ben ik met de klas van mijn oudste dochter C. groep 6 dus  naar het bos geweest voor een natuurwandeling.
We gingen naar de Diepen in Milsbeek, een heel mooi bos. De natuurouders van school hadden een mooie route uitgestippeld en in groepjes van 6 gingen de kinderen samen met een natuurouder en de ouders die mee wilden lopen (lees ouders die gereden hadden). Ik had dus gereden en besloot ook maar mee te lopen ipv terug naar huis te gaan. (Ik baalde ervan dat de batterijen van mijn fototoestel leeg waren Ik had echt hele mooie foto's kunnen maken, en die hier kunnen plaatsen)

De natuurouder (ook een moeder van een kind op school) in onze groep liet ons vanalles zien aan blaadjes en paddestoelen. Ze had ook een aantal informatie kaarten mee. Aan de hand hiervan moest je een aantal vragen beantwoorden met bij voorbeeld een blaadje van een boom in de hand.Na de vragen beantwoord te hebben wist je van welk soort boom het blad afkomstig was. Heel leuk en leerzaam. De kaart van de paddestoelen was erg in trek. Ze had ook een klein spiegeltje mee waarmee je onder de paddestoel kon kijken. Ook had ze een klein postje waar je iets in kon stoppen. De deksel was een klein vergrootglas zodat je de inhoud goed kon bekijken.
Een jongen uit onze groep vond een naaktslak en vond dat reuze interessant dus die slijmerige slak moest erin, samen met een pier. We zagen ook een paar kikkertjes. Onderweg kregen de kindern ranja en een wafel, de ouders koffie of thee. De kinderen konden spulletjes verzamelen uit het bos en meenemen naar school zoals eikels, tamme kastanjes, paardenkastanjes, blaadjes enz De kinderen in mijn groep waren daarniet zo voor terwijl kinderen uit andere groepen da heel leuk vonden en ook deden. Ikzelf heb 2 grote kastanjes meegenomen voor de herfsttafel van mijn jongste dochter C. in haar klas. Zij was er erg blij mee.

De jongens vonden de loopgraven heel interessant en uiteraard ook de ijskelder waar nu vleermuizen in wonen. We hadden heerlijk weer, geen regen wat een geluk.
Al met al een zeer geslaagde wandeling die bijna de hele ochtend in beslag nam.


Op vrijdag werden er op school de voorleeswedstrijd gehouden Uit groep 5,6,7 en 8 was een winnaar gekozen door de klassen zelf. Dit ook als afsluiting van de boekenweek met thema Hallo Wereld.
De klassenouders van die klassen waren gekozen tot jury en beoordeelden de 6 kandidaten. De kinderen lazen een stukje voor uit een door henzelf gekozen leesboek! Heel erg leuk en spannend natuurlijk. Sommige klassen hadden spandoeken gemaakt. Alle kinderen schreewden en joelden.
Tijdens het beraad van de jury waren er optredens van een paar kinderen.
Er zijn een nummer en twee gekozen en die gaan verder in de wedstrijd totdat uiteindelijk landelijk een winnaar gekozen is.
Een leuek afsluiting van de boekenweek en de schoolweek. Nu heerlijk herfstvakantie.

Aanstaande donderdag gaan mijn dochter C. en ik met een vriendinnetje F. en haar moeder K. een vogelhuisje pimpen. Ik heb er nu al enorm veel zin in. Daarover vertel ik wat meer als we zijn geweest. We gaan naar De Passand in Beugen.
Dit is haar site en webwinkel http://www.depassand.nl

een heel fijn weekend


1 opmerking:

  1. Een week kan zomaar voorbij vliegen met van alles en nog wat... En inderdaad kun je dan heerlijk genieten van een rustige zaterdag, als je tenminste ook dan nog niet van alles moet doen...
    Ik ben benieuwd naar je workshop vogelhuisje pimpen, enige dingen zie je soms voorbij komen...

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen