zaterdag 2 maart 2013

Te veel tegelijk?

Ik bezoek en lees graag andere blogs. Ik volg er een aantal wekelijks soms dagelijks Daar haal ik veel inspiratie vandaan. Het probleem is vaak dat ik zoveel leuke creaties en patronen zie die ik dan eigenlijk ook meteen wil maken. Daardoor heb ik altijd wel één of twee onafgewerkte projecten liggen. Natuurlijk is het de bedoeling deze ooit af te maken, maar dat lukt vaker niet dan wel, helaas!

Zo ben ik op dit moment nog steeds bezig met de deken van granny squares. Het wordt een hele mooie deken maar continue dezelfde squares haken is een beetje saai, vandaar dat ik er graag een projectje naast doe. Nu ben ik een week of drie geleden ook begonnen met een konijntje te breien. Dat patroon heb ik al eens eerder gemaakt, en bij het aan elkaar naaien van alle losse onderdelen herinnerde ik ineens waarom ik dat juist niet zo leuk werkje vind. Het breien gaat geweldig en dat vind ik erg leuk. Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar om alles mooi naadloos aanelkaar te naaien. Heeft iemand een tip?

Afgelopen week kwam ineens mijn naaimachine weer eens op tafel. Mijn moeder was er en die wilde graag haar twee nieuw gekochte broeken korter maken. Dat kan natuurlijk. Dus heb ik alles voor haar klaargezet en zij begon aan haar klusje. Ineens schoot mij te binnen dat ik graag kussenslopen wilde maken voor oudste haar hoofdkussen. De lappen stof hiervoor lagen al even geduldig te wachten, dus die waren snel uit de tas gehaald. Zo bedacht, zo gedaan. Er liggen dus sinds donderdag twee mooie kussenslopen klaar. Vanmorgen ben ik begonnen hier een mooi randje om te haken! Je raad het al. Konijntje Bunty ligt halfafgemaakt te wachten tot ze weer aan de beurt is.  Ik heb me voorgenomen haar deze week toch af te maken, (als ik deze zin terug lees klint afmaken van een konijn niet erg vriendelijk) dus daarmee bedoel ik vullen en in elkaar te zetten.

Ik ga nu gauw weer verder met mijn kussensloop.
Ik houd jullie op de hoogte!

Fijn weekend

2 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar natuurlijk.
    Ik heb ook teveel dingen tegelijk, maar meestal werk ik ze toch wel 1 voor 1 af.
    Het in elkaar naaien van een gebreid beestje doe ik meestal aan de goede kant, dan "maas"ik het zo mooi mogelijk dicht.
    Vaak wordt het dan netter dan aan de verkeerde kant.Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh..., maar dat heb jij niet alleen hoor!
    Ik heb hier wel bijna 20 dingetjes liggen waar ik mee bezig ben, en alles komt wel een keer af. Als ik iets nieuws/leuks zie dan zet ik het weg op m'n pinterest. Soms kan ik de verleiding niet weerstaan om er meteen aan te beginnen. Met een klein project doe ik dat ook wel regelmatig.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen